Translate

08.05.2012

Ceva... și mai frumos!!! :D

          Ufff... mă intorc de acasă, acelasi tren, acelasi mers „nebun” :p
     Acum ințeleg (mi-am dat seama) de ce am venit până aici. Au fost două zile și două nopți nedespărțite: joviale, sincere, frumoase!!! Deși a trebuit să plec, toate cele săvârșite până in acest moment, mi-au rămas pictate in minte și in suflet asemenea unui tablou.
     Un tablou ce l-am admirat acum ceva timp, cu ocazia unuei expoziții rare la noi in țară. Privind-ul, simțeam cum imi crește admirația față de simbolistica lui și persoana care la pictat. Nu mi-am luat privirea de la el pentru câteva minute bune, deși nu trecuse foarte mult până să mă trezesc parcă transpus in ”imaginea”, in conjunctura aceea pictată. Era parcă o realitate paralelă identică, puternic detaliată ca și momentul dinaintea urcării mele in tren.
         Pictura se numește: ” Sărutul ” (1907) ,  iar cel care a pictat-o Gustav Klimt. Un pictor de origine austriacă care a trăit intre anii 1862-1918, unul dintre cei mai de seama la vremea aceea, ai acelei țări.  El se pare că punea accent pe subiectul ce includea mai mult corpul femeiesc, picturile sale fiind marcate de un erotism evident, foarte aparent in picturile desenate utilizând mai ales pensula.
Arta lui Klimt a contribuit in mare parte la izbucnirea uneia din cele mai mari revoluții in istoria artei, se pare că dorea să afle adevărul despre existența umană, iar ca urmare, impreună cu alți aserviți, a fondat un nou grup, o nou mișcare artistcă numită ”Secesiunea”. Nu  a fost in zadar, această mișcare influențând binențeles pozitiv generațiile viitoare. Sper să vă placă la fel de mult tabloul, și sper sa aveți ocazia să il admirați in realitate, efectul  ar fi minunat.      
       Cu drag,
by Arting Everybody  

”Fiecărei epoci ii este caracteristică propria artă, iar artei - libertatea”. Gustav Klimt

2 comentarii:

  1. Prima oară când am auzit despre 'Sărutul' lui Klimt a fost când citeam 'Evernight' de Claudia Gray. Îl menţiona în text şi chiar eram curioasă cum arată.
    Ce mi-am dat seama din pictură e tema cuplului. Şi ipostaza feminină, îmi place că ea transmite o emoţie. Nu mă pricep la artă, dar tabloul îmi transmite o senzaţie de căldură şi dragoste. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Din ce inteleg eu, este ca ambele sexe isi exprima exact ipostazele si rolurile care sunt facuti sa le exprime: femeia , cum ai spus, emotie si caldura, iar barbatul duiosie si protectie( incredere in bratele lui) :)

    RăspundețiȘtergere